Директор центру
✔ Планує та організовує роботу інклюзивно-ресурсного центру, видає накази, контролює їх виконання, затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові інструкції фахівців ІРЦ.
✔ Розробляє та затверджує річний план роботи ІРЦ, графік діяльності ІРЦ, проводить наради з планування та організації діяльності ІРЦ.
✔ Призначає на посади фахівців ІРЦ на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до чинного законодавства.
✔ Створює належні умови для продуктивної праці фахівців ІРЦ, підвищення їхнього фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, новітніх технологій надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
✔ Організовує та бере участь у проведенні комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з метою визначення її особливих освітніх потреб.
✔ Організовує ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в ІРЦ, реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні послуги дітям з особливими освітніми потребами за їхньою згодою.
✔ Організовує, здійснює та контролює надання консультацій, методичної допомоги та взаємодію з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, а також батьками (одним з батьків) або законними представниками дітей.
✔ Організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
✔Дотримується педагогічної етики, поважає гідність працівників, дітей та їхніх батьків.
Практичний психолог
⇨ здійснює оцінку когнітивної сфери: сприймання, пам’яті, особливості здійснення мислительних дій та операцій, уваги, уяви, дрібної моторики та зорово-моторної координації.
⇨ здійснює оцінку емоційно-вольової сфери: визначення рівня мотивації до навчання та співпраці з дорослим, рівня емоційного інтелекту(вміння розпізнавати, проявляти та контролювати емоції та почуття) та рівня домагань дитини.
⇨ розробляє методичні рекомендації з метою здійснення всебічного розвитку дитини для батьків та фахівців, враховуючи індивідуальні психофізичні можливості дитини.
⇨ проводить консультації для педагогічних працівників закладів освіти та батьків або законних представників дитини.
⇨ здійснює інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення семінарів, конференцій, вебінарів тощо.
⇨ постійно підвищує свій фаховий рівень беручи участь у різноманітних тренінгах, майстер – класах, супервізіях тощо.
⇨ дотримується у своїй роботі Етичного кодексу психолога та сприяє створенню комфортних та належних умов для ефективної роботи колективу.
Вчитель-логопед
⇨ здійснює оцінку рівня мовленнєвого розвитку дитини: наявність звуків відповідно віку, стан артикуляційного апарату, рівень розуміння мовлення, обсяг пасивного та активного словників, сформованість фонематичних процесів, стан зв’язного та лексико-граматичного мовлення, а також інтонаційну виразність, темп та ритм мовлення;
⇨ проєктує оптимальні шляхи подолання мовленнєвих порушень дитини, розробляє рекомендації батькам та фахівцям, які працюють з дитиною;
⇨ надає консультації та методичну підтримку педагогічним працівникам закладів освіти, а також батькам, або законним представникам дитини;
⇨ здійснює інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення семінарів, конференцій, вебінарів тощо;
⇨ постійно підвищує свій фаховий рівень та дотримується принципів педагогічної етики.
Вчитель-дефектолог
➤ здійснює оцінку освітньої діяльності відповідно до основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного та шкільного віку відповідно до навчальних програм, звертає увагу на вміння використовувати набуті знання та досвід у практичній діяльності, графомоторні навички;
➤ проєктує оптимальні шляхи розвитку пізнавальних процесів дитини, розробляє рекомендації батькам;
➤ надає консультації та методичну підтримку педагогічним працівникам закладів освіти а також батькам або законним представникам дитини з ООП;
➤ здійснює інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення різноманітних просвітницьких заходів (семінарів, конференцій, вебінарів, тощо);
➤ постійно підвищує свій фаховий рівень та дотримується принципів педагогічної етики.
Олігофренопедагог ІРЦ – це фахівець, який спеціалізується на обстеженні дітей з порушеннями в пізнавальному розвитку.
Сурдопедагог ІРЦ – це фахівець який спеціалізується на обстеженні дітей з порушеннями слуху (глухих і слабочуючих), проводить реабілітацію дітей після слухопротезування кохлеарними імплантатами (КІ) чи слуховими апаратами (СА).
Тифлопедагог ІРЦ – це фахівець який спеціалізується на обстеженні дітей з порушеннями зору (сліпих та слабозорих), рекомендує методи з запобігання вторинним відхиленням та розвиває компенсаторні способи сприйняття.
Вчитель-реабілітолог
Вчитель- реабілітолог інклюзивно-ресурсного центру: